Ahogy a horgászok többsége tudja, a nagy fogások nemcsak a méretükben, hanem az emlékezetünkben is maradandóak. Én minden kapitális halat visszaengedek a gyors és kíméletes fotózás után.

Sokszor csak telefon van nálam, de mindig születnek képek. Az utóbbi években azt vettem észre, hogy nagyon sok régi fotóm odaveszett, mert DVD-n, vagy olyan adathordozón tároltam, amelyek megrongálódtak, vagy már nincsenek meg. Ezért rászoktam, hogy fél évente - évente kinyomtatom a jobb képeket, mert így biztosan megmaradnak az utókornak.

Sok képet fotóalbumba rakok, de vannak olyan fogások, amelyek az otthonunk falára is felkerültek. Szerintem a legjobb formája ennek, ha vászonképet készítünk a fotóinkból. Nekem is van kint több részes vászonkép a nappaliban, amely egy gyönyörű Tisza-tavi naplementét ábrázol. 5 részes kivitel, mivel óriási, 160 cm széles. Nagyon zoral lett, annak ellenére, hogy mobillal fotóztam a házunk egyik ékessége.

Jut eszembe, mobillal fotózás. Többször belefutottam én is, hogy nem a kép minősége nem a legtutibb. Például, ha balint fotózok becsillan stb. Ez nem feltétlen előny, ha nagy méretben akarod kinyomtatni. Ez esetben fotókollázs vászonképet szoktam csinálni és több képből rakom össze a vászonképet. Elég jó opciók közül lehet választani az evaszonkep.hu oldalon, gyakorlatilag minden van, mint a búcsúban. Szoktam olyat is, hogy az elmúlt év fogásait egy képre rakom össze különböző rendezett formákban. Csak mondom, volt olyan, hogy egy képre ráfért az összes hal, amit az évben fogtam. Na nem azért, mert annyi képet pakoltam fel, inkább azért, mert két kezemen meg tudtam számolni a fogásokat. :D

Találtam amerikai stílusú, halra hasonlító fotókollázst, amely nekem annyira nem jön be, viszont az egyik horgászbarát odáig van érte. Meg is leptük őt születésnapjára. Szerintem tökéletes ajándék horgászoknak a harcsás vászonkép. Pláne azoknak, akik harcsára horgásznak. Bocs, vadásznak, mert állítólag a rajok vadásznak rájuk. 😊

ajandek_horgaszoknak_harcsas_vaszonkep.pngRemélem tudtam tippet adni, ha nagy halat fogtok ne habozzatok, nyomtassatok, mert a digitális képek odavesznek. Bátran ajánlom a fenti céget, ha őket válasszátok nem fogtok csalódni!

pisz

pecazz 2024.01.04. 18:09

2024. első halai

Sajnos a Tisza ebben a szezonban is a már-már szokásosnak mondható arcát mutatja, azaz árad. Úgy néz ki, hogy január végéig off, de lehet előbb jön a tilalom, minthogy horgászható lenne, így maradnak a környékbeli tavak. Tegnap jött az infó, hogy szabad a pálya, mert az elmúlt hetek enyhe időjárása kiolvasztotta a tavat, ahová néhányszor lenéztem idén.

Reggel elővettem az egyik csukás dobozom, meg egy botot és irány a tó. Mivel mostanában inkább süllőzök és nem volt kedvem szerelni, egy jiges bot került a kocsiba. A nagy sár ellenére viszonylag gyorsan a parton voltam és meglepődve tapasztaltam, hogy az otthon csak fújdogáló szél igencsak erősen fúj. Mindegy, ha már itt vagyok, muszáj dobnom párat, gondoltam.

Egy patinás Gipo kanállal kezdtem vallatni a vizet, amelyet vagy 10-15 éve vásároltam. Ez még igazi román gyártás, itt-ott megspékelve néhány piros motívummal. (Made by me, nem tudom mikor.) Nem kellett sokat várni, a 3-4. dobásra meg is jött az első csuka. Rövid és a feszes bot miatt óvatos fárasztás után sikerült szákolni. ~50 cm konfekció méret. Szuper, megvan 2024 első hala!

csuka_gipo.jpgA patinás GIPO kanál. Rest In Peace!

Rendhagyó módon most nem egy konkrét pecáról írok, hanem megpróbálok picit általánosságban írni. Szóval ez lehet, hogy nem is poszt, hanem inkább cikk lesz, ha a végére érek.

Ha már pecázni nincs idő, töltsük fel a készleteket...

Az év utolsó csónakos pecáját tervezgettük a srácokkal. Mindenképp ki akartunk menni még novemberben a helyi szabályok miatt. Sok választásunk nem maradt, csak a csütörtök, amikorra havazást/esőt mondott Németh Lajos. Ennek nem nagyon örültünk, de Dögös Robi is megmondta, hogy "menni, menni, muszáj menni." :D

jimny.jpgIlyen időben már nem árt a 4x4 és minimum MT-s gumi...