pecazz 2012.10.14. 14:43

Texas Rig-es

Az elmúlt 2-3 alkalommal nem voltam túl szerencsés az egyesületi vizemen. Mondhatni szart se fogtam. Igazán hosszú, félnapos, napos pecákra nincs időm, a legjobb helyeken meg nem járok sikerrel. A ma reggeli pecára azt terveztem, hogy az akadók zeg-zugait fogom erőltetni. Ha itt nem tudok halat fogni, vagy legalább kapásig nem jutok, akkor ötletem sincs, hogy mit kéne csinálni.

Ennek megfelelően tegnap este vacsora előtt kötöttem pár texas rig-es fluorokarbon előkét. Az aszály miatt nagyon alacsony a víz, ezért a legkönnyebb 5 grammos bullet ólmaim helyett - jobb híján - a még könnyebb, matchbotozásból maradt, betétes cseppólmokat használtam. A Palomar csomóval felkötött offset horog elé átlátszó gumiütközőt szoktam rakni. Nekem Texas Rig-nél nem jön be a Clinch csomó (pedig általában ezt használom), mert többször is előfordult, hogy akadóban hagytam a horgot és a műcsalit, mert egyszerűen kikötődött! Ha kapcsot kötök, akkor ez nem fordul elő, viszont Texas Rig-nél rendszeresen. Minden bizonnyal a gyakran neki ütköző ólom miatt oldódik a csomó, hiába van előtte ütköző. Na mindegy, a lényeg, hogy már Palomart használok, ami eddig bevált. A fluorokarbon előke másik végére not-a-knot kapocs került, szintén Palomar csomóval.

Tényleg, ti mivel kötitek az előkét a not-a-knot kapocshoz? Egyszerű fül, vagy valamilyen kötés?

Reggel 7-kor kezdtem dobálni, az idő viszonylag felhős volt. Egy bedőlt fa rejtelmeit kutattam 5 centis chartreuse-ezüst flitteres YUM twisterrel. Néhány dobás a legjobb helyekre, de semmi. Gyors csere egy másik twisterre. A szín ugyancsak prosztó-zöld, a különbség annyi, hogy ezüst helyett barnás flitterek vannak benne. Első dobásra jött a félreértelmezhetetlen süllős rávágás. Beküldtem és már fáraszthattam a jó másfeles süllőt. A közhely igaz. Néha elég csak nüansznyit változtatni és jön az eredmény. :)

galgaheviz-sullo-1.jpg

Nagyon bíztam benne, hogy ahol egy van, ott több is, de ez a fa nem adott több kékfarkút.

Végigdobáltam az akadós helyeket, de semmi. Már csak egy hely volt, ahol nem próbálkoztam, egy vízbe dőlt bokor - fa kombó. Magas víznél ez kimondottan jó haltartó hely, fogtam már több jó halat innen. Nem sok reményt fűztem hozzá, mert nagyon közel van a parthoz és ezzel együtt az ösvényhez is, ahol a pontyozó sporik közlekednek hatalmas pakkjaikkal. Bele se gondoltam, hogy a tó erdő alatti oldalán csak én voltam. :)

Harmadik dobásra ütést kaptam, amit sikerült halra váltanom. A csali egy 4"-os Silver Shiner színű Keitech Swing Impact volt.

galgaheviz-sullo-2.jpg

A másfeles süllő hátán egy begyógyult harcsa harapás éktelenkedett.

Az autó felé sétálva dobótávon belül volt egy balinrablás, amire még rádobtam a Swing Impactel és kaptam egy koppintást, de nem lett meg. Ennyi volt mára.

A képek telefonnal készültek, elnézést a minőségért.

Görbüljön!

süti beállítások módosítása