Bizonyára már mással is megesett, hogy használat, vagy szállítás közben kilyukadt, kiszakadt a neoprene melles csizmája. Sajnos nálam is előállt ez a szituáció. Hosszú idő után elővettem a mellest és a parton vettem észre, hogy  ~5 centi átmérőjű lyuk tátong a seggemnél. WTF!

neoprene_mellescsizma_javitasa.jpg

A garázsban tároltam viszonylag sokáig, szerintem valamilyen jószág kirághatta. Egér,vagy ilyesmi... Peca közben azon járt az agyam, hogyan lehetne megjavítani. A főiskolán odafigyeltem anyagismereten és azzal tisztában voltam, hogy a neoprén egy szintetikus gumi. Így szinte biztos voltam benne, hogy meg lehet ragasztani. Kicsit utána jártam és örömmel konstatáltam, hogy elég sokféle ragasztót lehet kapni kifejezetten a neoprene ruhák ragasztásához.

Melóból hazafelé beszaladtam a Decathlonba és 1990 Ft-ért újítottam egyet. Linkelem is, generálok nekik egy kis forgalmat, rájuk fér. :D
Szóval neoprén ragasztó itt.
Maga a ragasztás menete nem nagy truváj, de leírom, hátha valakinek segítek vele és nem kell kutakodnia a neten:

  1. Vegyél neoprene ragasztót
  2. Szerezz foltnak való neoprene-t. (Én egy korábban be nem vált ~2000 Ft-os neoprén csizmabélést használtam).
  3. Bonts egy sört.
  4. Izoláld a lyukat, majd éles ollóval "egyenesítsd ki". Illetve formáld úgy, hogy ne legyenek éles sarkok.
  5. Vágj egy foltot, ami szintén lehetőleg kör alakú legyen, ne legyenek rajta éles sarkok.
  6. Tisztítsd meg a felületet, zsírtalanítsd (denaturált szesz, gyógyszertári benzin stb)
  7. Rakd fel a foltot a lyukra és jelöld meg tollal a széleit.
  8. Kend meg jó vastagon ragasztóval a csizmát a folt körül, majd hagyd állni 4-5 percig.
  9. Ha már kezd hártyásodni a ragasztó teteje, akkor rakd rá a foltot és nyomkodd le. (Akkor raktál elég ragasztót, ha a folt szélein szépen kifolyik a ragasztó a nyomkodás során)
  10. Hagyd állni fél napig.
  11. A folt széleit kend be jó vastagon ragasztóval.
  12. Hagyd állni megint fél napig.

    Nyilván lehet kihagyni, vagy berakni lépéseket, meg bizonyára fel is lehet cserélni ezt-azt... Én így csináltam, bevált.

Teszt volt, képek nincsenek, mert a gugli nem szinkronizált.

üdv

süti beállítások módosítása