Az elmúlt hétvégét a Tisza-tavon töltöttük barátnőmmel. A szálloda wellness szolgáltatásainak igénybevétele és a környék meglátogatása mellett szombatra csónakos pecát terveztem, amit Kati elég jól fogadott és a ködös, őszies idő ellenére is bevállalta (köszi, szeri!).

106 cm csuka-16.jpgA nap túlnyomó részében szélcsendes időnk volt

Sándorral, a kikötő tulajdonosával már napokkal korábban lezsíroztam a csónakot, bezsongva vártam az indulást. A pihenés is ránk fért, meg hát szerettem volna szétcsapni a Füredi holtág ragadozói közt. Az előző látogatásunk tapasztalatai alapján arra számítottam, hogy a sekély részekről lejött csukákat jól lehet majd vámolni. A bepakolt műcsalik túlnyomó része csukás csali volt, de beraktam a múlt héten érkezett japán gumikat is, melyeket a süllőknek szántam. Nem indult túl jól a nap, mivel csak fél 9-re értünk a kikötőbe. Váltottunk pár szót Sándorral, bepakolás, aztán indulás.

200 métert sem motoroztunk, amikor brutális csattanásra lettem figyelmes. Nem kérdés, leütöttem a motort. Mint utóbb kiderült egy "ott felejtett" leszúró karó volt a tettes. Szerencsére csak a propeller csapszegét kellett kicserélni. Szép kezdés - gondoltam.

106 cm csuka-15.jpgA hátsó sekély részről lejöttek a halak

Elég sok csónak volt a vízen, a legtöbb spori pontyozott, de sok pergető horgász is dobálta a mélyebb részeket. Mi a holtág hátulján kezdtünk, ahol senki sem volt, a ~1,5 méteres mélységben kerestük a csukákat, sajnos nem sok sikerrel. A 33-as út felőli oldalon sok kishalat, meg néha egy-egy rablást lehetett látni, így adta magát, hogy ott folytatjuk. A fokozatosan mélyülő rézsű után egy törés volt, ahonnan egy óvatos kapást kaptam gumihalra, de a hal lemaradt. Ezen az oldalon egyébként nagyon sok kis balin mutatta magát, könnyen lehetett volna fogni belőlük, de mi csukát, vagy süllőt szerettünk volna.

106 cm csuka-14.jpgNyári vízen ez bizony jó haltartó hely lehet

Dél körül szinte kiürült a holtág és előre mentünk a mélyebb részekre, ahol különösen jól jött volna egy radar. Süllőre dobáltunk kis twisterekkel, de semmi, viszont láttunk egy kabátba akasztott pontyot. Végig azt hittem, hogy harcsát fáraszt a spori, de hát távolról nem lehetett látni... :D

106 cm csuka-13.jpgA sziget oldala jó halat adott

A sziget oldalának vallatásával folytattuk, ahol partszélből egy leszúrt karó mellől, a süllyedő csalira ránehezedős kapást kaptam. Egész könnyen tudtam terelni a halat, de amikor a csónak közelébe ért, elindult. Rögtön kért pár méter zsinórt, itt már érezni lehetett, hogy nem bicska csukát akasztottam. Pár kör után a nem túl átlátszó vízben megláttam ahogy fordult. 3-4 kilós lehet, mondtam is Katinak. Néhány újabb kirohanás után sikerült még feljebb hozni és kirajzolódott a hatalmas test. Itt már 6 kg fölé saccoltam, ami az eddigi legjobb csukám lenne, ha sikerülne kifogni - gondoltam. Úgy döntöttem, hogy nem sietem el a fárasztást, átgondolt és megfontolt leszek, pedig a fluorokarbon előke miatt volt miért aggódnom.

106 cm csuka-4.jpgJól látható a korábbi sérülés

Szerencsére szájszélbe akadt a csalim, viszont a hal száján egy jókora sérülés éktelenkedett, ami nehezítette a kiemelést, de így is sikerült. Kiszedés közben döbbentünk rá, hogy mekkora jószággal futottunk össze. Gyors horogszabadítás után lemértük a halat, a hossza 106 cm, a súlya 10 kg felett volt valamivel. NEW PERSONAL BEST! Fényképeztünk, lefertőtlenítettem a kicsit vérző korábbi sérülést, majd útjára engedtük.

106 cm csuka-9.jpgCsuka és a nyerő twister

106 cm csuka-7.jpgSzevasz, mekkora vagy!

106 cm csuka-6.jpgPózolj hallal 1.

106 cm csuka-8.jpgPózolj hallal 2.

106 cm csuka-10.jpgMenj csak!

106 cm csuka-12.jpgEzzel a farokcsapással köszönt el

A nap hátralévő részét már jókedvűen abszolváltuk. Délután még kicsit dobáltam süllőre, több akció nem volt, viszont a parton láttunk egy horgászt derékig az iszapba süllyedni. Cirka fél óráig tartott a kiszabadítása, egy társa sietett a segítségére. Vigyázzatok, a parti peca is hordoz veszélyeket! Három óra körül indultunk a kikötőbe, kipakoltunk, majd elfoglaltuk szállásunkat a Tisza Balneum Hotelben, ahol egy jót csobbantunk.

106 cm csuka-17.jpgTisza Balneum Hotel ****, Tiszafüred

106 cm csuka-18.jpgA wellness részleg egy része

Végszóra talán annyit, hogy próbáljátok meg visszarakni a halat, legalább a kapitális példányokat. Tudom, sablon szöveg, de tényleg jó érzéssel tölti el az embert, amikor útjára enged egy ilyen matuzsálemet.

Hasonló halakat mindenkinek!

süti beállítások módosítása