pecazz 2011.12.18. 18:00

Szélben

Sajnos mostanság nem nagyon tudtam lejutni a vízre, így elmaradtak a postok is.
Délelőttre sikerült szabaddá tenni magam és egy haverral elindultunk csukázni.
Mivel nem teljesen idegen a víz, most csak a gumis dobozt és a biztonság kedvéért pár villantót vittem magammal. A tóban 40-50 cm körüli csukák vannak szép számmal, ezért a süllős E.T. Zander Jig Medium Fast botot vettem kézbe 0,15 PowerProval szerelve. Így legalább a fárasztások élvezetesek lesznek, gondoltam. A kocsiban volt a csukás botom is biztonság kedvéért, hátha kevés lesz az Energoteam a bevágásokhoz...

9 körül értünk a partra, a korábban bevált gumival és 10 grammos Gamakatsu fejjel kezdtem dobálni. Mivel szépen sütött a nap, a meder aljának vallatásával kezdtem. A kolléga a partszéli nádasokat dobálta 4-es Meppsel. Első dobásra volt egy koppintásom, aminek nagyon megörültem. Gyorsan dobtam újat és nemsokára jött is az első csuka. Nagyon belenyúltam, mert kb. fél óra alatt fogtam 3 csukát. Mind finom kapással jelentkezett, a gumihalak is éppen csak tartottak. Zsír! Mekkora peca lesz, ha ez így folytatódik, mondtam a havernak.


De sajnos elkiabáltam, ugyanis feltámadt a szél, ami nem várt nehézségeket okozott...

Első körben azt találtuk ki, hogy megnézzük a tó másik oldalát, ami viszonylag szélvédett. A túlpartra érve átszereltem a frissen újított sárga fonottal töltött dobot, bízva a jobb láthatóságban. A gumihal elé természetesen fluorokarbont kötöttem. Másfél óra dobálás után senkinek semmi. Úgy döntöttünk, hogy visszamegyünk a jól bevált részre.
Az időnként orkán erejű szélben nehéz volt a peca. Nem lehetett dobni, vagy ha sikerült, akkor meg olyan hasa lett a zsinórnak, mint az állat. Nem éreztem a mederfeneket, de ami a rosszabb, hogy nem is láttam. Nem rosszból, de a Berkley sárga fonottja egy kalap szar! Így is volt két halam, de a kapást nem éreztem és nem is láttam a zsinóron. Egyszer csak rajta voltak, tisztára olyan volt, mintha most kezdenék pergetni. :) Sajnos - mivel nem ütöttem be nekik - mindkét hal lemaradt.

Kipróbáltam a nehezebb fejeket is, amikkel már működött a sárga zsinór is, de így meg a halaknak nem tetszett. Egy leakadás és csalivesztés után egy Mepps Lusoxot raktam fel 10g excenter ólommal. A terv az volt, hogy a gödrökben lapuló csukák felett elhúzva majd jól túljárok az eszükön. Nem akartam a fluorokarbonnal bajlódni, könnyebb volt visszacserélni a powerpros dobot. Sajnos villantóra nem volt érdeklődő, viszont a spanom megakasztotta első halát. Nagyon örültem neki, jó volt látni az őszinte örömét. Az ő hala is gumira volt éhes, ezért cseréltem én is egy görögdinnye színű Mann's-re.

Első dobás után kiderült, hogy mekkora hülye voltam, amikor felraktam és egész nap erőltettem a sárga zsinórt. A PP alig hasasodott és simán éreztem, láttam a mederalakulatokat. Végre!

Pár dobás után a mélyből jött két csuka, aztán még egy a sekélyből heves rávágással.

Sajnos délután egykor el kellett indulnunk haza, pedig a szél csendesedni látszott, illetve déltől komolyan beindultak a halak. A délelőtti maszatolást vehemens rávágások váltották, ami jó jel lett volna a folytatáshoz.

A Zander JIG jó válsztásnak bizonyult, mert nagyon évezetes volt fárasztani az igen eleven halakat. Volt pár lemaradt hal, ami gyorsabb, gerincesebb pálcikával meg lehetett volna... talán.

A sárga zsinóros melléfogást leszámítva kiemelkedően jó peca volt. De mi lett volna, ha végig a PP van fent? :)

süti beállítások módosítása