pecazz 2012.06.10. 19:57

Eső után

Mostanában elég nehéz kenyér a pergetés az egyesületi vizemen. Többször is voltam kint, de csak harcsákat akasztottam. No nem mintha baj lenne, csak azért eseménydúsabb szokott ez lenni. Sokat gondolkodom, hogy miért van ez.

Az eredménytelenséget annak tudom be, hogy a Galgahévízi tározón (Bika-tó) kevés a víz. Sajnos nincs vízutánpótlás, csak ha esik az eső. Ez mostanában elég ritkán történik meg, így cirka 50 cm víz párolgott el a tóból, ami nagyon hiányzik. A part menti részeken, beleértve az erdő alatti oldalt is, alig van víz.

A reggeli órák általában jók szoktak lenni, de mostanában nem így van. Egyszerűen a felkelő nap is annyira átvilágítja a sekély part menti vizeket, hogy nincs kapás. Nyilván a halak is beljebb húzódnak, vagy a franc tudja. Lehet, hogy csak mi, pergetők vagyunk bénák. Mindenesetre próbálkozni kell. Fenti elméletem miatt az esős, illetve eső utáni napokon mindig rápróbálok, ha az időm engedi.

Galgahévíz_pergetés_20120610-1.jpg

Ma délután is így történt. Fél 2 körül értem a vízre, az eső kicsit csepergett, de nem volt vészes. Kicsit aggasztott a fülledt idő, de legalább a víz nem volt annyira átlátszó. Gyorsan leadtam az engedélyem Pali bának, felvettem a mellényt, a csizmát és a botot. Nem vittem sok cuccot, tényleg csak 1-2 órát akartam maradni. A mellényben wobblerek, Drop Shot csalik és egy sügér mintás Minnow Spoon volt mindössze.

Az akadók meghorgászása Drop Shottal. Ez volt a cél. Sétáltam a jónak vélt hely felé és úgy gondoltam, az erdő első részét is megdobálom minnow spoonnal, ha már ott vagyok. Nos, első dobásra csukát akasztottam az 50 centis szélvízben. Sajnos pár másodperc után leverte magát, de legalább mozog, gondoltam. Elkezdtem erőltetni a Minnow Spoont. Rövidesen két csukát sikerült kitessékelnem. Az egyik a lábam alatt rabolt rá a kanálra. Érdekes volt látni, ahogy a fa alól elkapja a vasat. Mindkét csuka kicsi volt (~30-40 cm) és természetesen visszakerültek a vízbe.

Galgahévíz_pergetés_20120610-2.jpg

Galgahévíz_pergetés_20120610-4.jpg

Sajnos a halakról készült képek megint nem a legjobbak. De ezt betudom Steve Jobsnak mert tré kamerát épített a szifonba. :)

Közben beértem a tervezett helyre, ahol süllők reményében kipróbáltam a DS-t, de semmi. Visszaraktam a Minnow Spoont és rövidesen ütésem volt. A hal akadt, dolgozott, de elkönnyült a bot...csuka volt, elrágta a Berkley Trilene fluorocarbont.

Galgahévíz_pergetés_20120610-6.jpg

Mivel nem volt több Minnow Spoon nálam, wobblerre váltottam és elindultam a kocsi felé. Egy durván akadós helyet akartam még megdobálni, mielőtt hazamegyek. 4-5 dobás után komoly rávágás, éreztem a horog ül és elindult a fárasztás. Jól küzdött a hal, amikor megláttam, hogy harcsa, gyorsan a vízbe ugrottam, onnan jobban el tudtam terelni az akadótól. Néhány kör után sikerült meggrippelni az 5-6 kg harcsát.A wobit keresztbe nyelte le, de két pontyos srác segítségével sikerült kiszedni. Fotó után őt is visszaraktam.

Galgahévíz_pergetés_20120610-7.jpg

Galgahévíz_pergetés_20120610-8.jpg

Sajnos több időm nem volt, pedig szívesen dobáltam volna még pár órát. :)

Galgahévíz_pergetés_20120610-5.jpg

Galgahévíz_pergetés_20120610-9.jpg

Remélem legközelebb is ilyen szerencsém lesz!

Görbüljön!

süti beállítások módosítása