pecazz 2016.08.01. 08:00

Botavató kimaxolva

A csütörtök reggeli horgászás nem jött össze, viszont szombaton hajnalban már csörgött az óra. Ezen a reggelen egyértelműen az új bot felavatása volt a célom.

Elég korán kiértem, összeraktam a botot, feldobtam egy wobblert és siettem a már bizonyított helyek egyikére. Aztán az erdő alá érve kicsit vissza vettem a tempóból, mert a korábbi esők miatt elég durva korcsolyapálya lett a befelé vezető út, nem akartam dobni egy hátast. Egyébként érdekes, hogy egy kis eső (jelen esetben nem is annyira kicsi) mennyire meg tudja változtatni a környezetet... Szinte minden tölgy tövében gombák százait lehetett felfedezni.

20160723_1.jpg

Nagyon vártam az első dobást az új bottal, elég meleg lett volna, ha rögtön leveri valaki a wobblerem. Sajnos nem így történt, viszont a második bevontatásnál már stoppolta is egy másfeles forma süsü a sokat látott Kenartot. A hal szájában látható csalira több kapásom is volt és lehet le sem cseréltem volna sokáig, de egy meggondolatlan mozdulat miatt a hullámsírban végezte. Igazán sajnálom, mert nagyon sok élményt adott az elmúlt években. R.I.P.

20160723_2.jpg

Elég fura hajnal volt ez a mai, mert teljesen abnormális fények uralkodtak. A felhős égbolton egészen durván visszaverődött a felkelő nap vörös fénye. Talán ennek tudható be, hogy ezen a reggelen 6 süllőm volt horogvégen, ebből hármat tudtam kiemelni és lefényképezni. Emellett még sok meg nem akadt elbénázott kapásom, gumi lehúzásom is volt. Nagyon élt a víz, a máskor nem annyira erőltetett helyeken is evett a hal, ennek külön örülök.

Aki szokta olvasni a blogot az tudja, hogy 90%-ban hasi horog nélkül használom a wobblereket. Ennek két vonzata van, az egyik, hogy kevesebb a csali vesztés, a másik, hogy több a rontott kapás. A lenti képen is látszik, hogy ha lett volna hasi horog, akkor az a hal szájában szépen beült volna, ehelyett viszont a hátsó horgot csak a szentlélek tartotta a süllő pofáján kívül akadva.

20160723_3.jpg

Végül mondanék pár szót a 4-16g Gancho-ról is, hátha valaki szemezget vele. Fullos kis bot, nagyon gerinces, gyors. A hossza tökéletes és ami nagyon fontos, hogy a nyél is a könyököm előtt, épp időben ér véget. :) Még a nagy terelőlapos, kevésbé dobható Rapala SR-eket is meglepően messzire lehet vele hajítani. Minden rezdülésüket érezni, a legfinomabb kapásokat is észre lehetett venni. Volt megtolós, majd ránehezedős kapásom is, a bot ezt is jelezte... Próbáltam 4g cheburaskával 3,5" gumikat és 3g bullet ólommal szerelt texas riget is dobálni, szépen lehetett vezetni ezeket is és jól lehetett érezni, hogy mikor kell átemelni a csalit a vízben lapuló faágakon stb.

Úgy érzem, hogy a néhány grammos Gipo kanalakkal is meg fog birkózni, viszont a drop shotozni lehet, hogy túl erős lesz. Legközelebb viszek magammal nanofiles dobot és kipróbálom ezt is.

20160723_4.jpgA botavató peca utolsó hala egy Yozuri wobblernek nyúlt oda egy tuskó mellett.

süti beállítások módosítása