gumihalak_sullore_20200722_2.jpg

Rendhagyó módon most nem egy konkrét pecáról írok, hanem megpróbálok picit általánosságban írni. Szóval ez lehet, hogy nem is poszt, hanem inkább cikk lesz, ha a végére érek.

Nem szeretem ezt a szót, mert vigyázni kell vele, ha blogon bátorkodik leírni az ember. Ugyanis vannak itt kérem nagyon komoly spilerek, akik már nem horgászok, hanem "prók", vagy hogy' nevezik magukat, szóval akik tudnak horgászni. Közben meg picit körbe kellene nézni a saját házuk táján és elgondolkodni, hogy a klasszikust idézzem:

kitmivelmerrehogy.JPG

"Nyilvánvaló, ugye azért messzeségből jött, hogy ki hogyan hogyan merre meddig mivel! Igaz, hogy tél van, de most már reméljük elmúlik és a tavasz azér' a a egymásnak az agytekervényeinek a fölvilágosítása egy kicsit hogy mi mit mivel lehet még meg mit érdemes meg hogyan biztos hogy sok ilyenre szó kerül majd!"

Na de bocsánat, elkalandoztam!

Nagyon kevés időm van, így csak maximum 1-2 órás horgászatokra van időm. Ezt nyilván akkor próbálom "ellőni", amikor eszik a hal. Ez talán a legfontosabb, de az idő rövidsége miatt egyáltalán nem mindegy, hogy mit kötök a kapocsba. Ilyenkor keresni kell a halat, csak az aktív halakat kell célozni, de ezt már millióan leírták korábban. A sok-sok év alatt nagyon letisztult a kép és ha célzottan süllőre megyek ki, akkor bizony van az az 5 csali, amit bátran ajánlok mindenkinek. A poszt nem szponzorált, egyik gyártó/forgalmazó felé sem vagyok elkötelezve, amit itt látsz nettó tapasztalat. Szóval a nálam legjobban bevált csalik a tavi rapid pergetéseim során:

1. Keitech Swing Impact

8 éve vettem az első csomagot Amerikából. Bajban voltam az akadók meghorgászásával ezért olyan csalit kerestem, ami a legkisebb mozgásra is szépen veret. Véletlenül találtam róla egy videót és megtetszett. Akkoriban még nem ismertük a cseburaskát, valami házilag készített texas rig szerűséggel kezdtem használni. Innentől kezdve nem volt akadály az akadós terep és jelentősen megnőtt a fogott halak száma. Felrakhatod jiggel, csebuval, texas, vagy carolina riggel, de még drop shoton is fogós. Tavon nálam ez a favorit, különösen a 4" méret. Ettől kisebbet nem szoktam használni, mert utálok baba halakat szurkálni... sőt még azt is utálom, aki babahalakra pecázik. :D (Nyugi, csak vicceltem!). Én a snecire hajazó színeket preferálom, de van mikor az élénkebb színek működnek. A csali ízesített, aminek szerintem óriási jelentősége van olyan szempontból, hogy elnyomja a kezed szagát, miután feltűzöd a csalit. Érdekes, hogy nagyon szereti a harcsa, fogtam már vele héhány nagyobb és rengeteg kis harcsát. Ez talán az egyik hátránya. A másik, hogy folyóvízen szerintem csak bizonyos körülmények közt jó, mivel hajlamos túlveretni. De a folyóvízi peca más kávéház és más téma.

gumihalak_sullore_20200722_6.jpg4" Keitech Swing Impactek. Ez a szín pont nem ízesített típus.

2. Pontoon21 Ratta

Ez számomra egy viszonylag újabb csali, az után ismertem meg, hogy megjelent a hazai kínálatban. Remekül veret/vibrál, nagyon eszi a süllő. Érdekes, hogy inkább nagyobb süsüket fogtam még a 3,25" Rattával is. Nem tudom mi lehet az oka, de biztos van pró, aki meg tudja magyarázni. A kedvenc színem a #410.

gumihalak_sullore_20200722_7.jpg3,25" Ratták

3. Relax twister

Bármilyen más twisztert is írhattam volna, de a lényeg pont az, hogy a semmi extra, sokak szerint prosztó twister is rendkívül fogós tud lenni! Hajlamosak vagyunk elfelejteni a régi, jól bevált csalikat pusztán azért, mert nem tolja őket egyik gyártó/forgalmazó sem. Nálam mindig van alap fehér, vagy valamilyen zöld, zöld-flitteres színű, nem egyszer volt már rá példa, hogy ez húzott ki a bajból. Mindemellett már kevesen használják, ha körbenéztek, akkor mindenki Japán, Amerikai new-gen gumikat dobál. Lehet furán hangzik, de ez a régi csali szinte az újdonság erejével hat(hat). Akadóban is szeretem, mert a süllyedő fázisban sokkal intenzívebb tud lenni, mint egy gumihal. De le is tudod lassítani, ha kellően kicsi súlyt raksz fel elé a texas rigre pl. Sokszor az jön be, amikor minimál súly van előtte, akár 1g és süllyedés során szinte csak pulzál a farok.

gumihalak_sullore_20200722_4.jpgRégi jól bevált twiszterek. Látszanak az öntés utáni sorják, ez a new-gen gumiknál már fatal error lenne, itt szerintem inkább patina. Mint egy jó GIPO kanál :)

4. Lunker City Swimmin' Ribster

4" méretben használom, főként akadós terepen. A farka nem 90 fokban van kialakítva, hanem majdnem vízszintesen. Teljesen más mozgású így a csali, ha lépteted a gallyak között, akkor "hullámzó" mozgása van a veretés mellett. Sokszor ennyi kell csak. Itt a kedvenc színem az Ice shad. De persze sokszor más adja.

gumihalak_sullore_20200722_5.jpgSwimming Ribster sereg. Próbáltam úgy fotózni, hogy látszódjon a farokkorong spéci állása.
Mint a kép is mutatja, ez nem nagyon sikerült... :)

5. Spinmad és Flatt Shad

Ha nincs akadó, akkor sokszor próbálkozok velük. Én nem cizellálom, úgy húzom, mint egy jiget. És adja... ha aktívak a halak és ők is akarják. De ezzel kezdtem az elején, ha jókor mégy ki az 1-2 órás pecádra, akkor az aktív halakat kell megkeresni, szóval ha ismered a terepet és nem szaggatod be a lassan arany árban kapható csalikat, akkor bátran használd őket.

gumihalak_sullore_20200722_2.jpgSpinmad flottám egy kis része, ezek talán 9 grammosak. Az egyik orrán látszik, hogy a festék kopik,
ettől függetlenül szerintem nagyon jó minőségű és tartós csali...feltéve, ha nem szaggatod be. :)


gumihalak_sullore_20200722_3.jpg
Flatt Shadek. Érdemes (volt) belőlük beátrazni.

+1 TIPP:

Ahogy végére értem, még eszembe jutott egy joker csali, amit megemlítenék, mert max FB csoportokban hallani róluk. Ez egy kis kínai vertikál csali. Ahogy Peti Möster mondaná: "Kínai Sebile". Fő előnye az ára, 1 dollár körül hozzá lehet jutni. Cserébe nem tartja a színét, lepotyognak a szemei, a plasztik valamiért felveszi a vizet és nehezen szárad ki, a gyári horgok és karikák rendkívül gyorsan korrodálódnak, szóval vannak hibái, de még gyári horoggal is simán használható. Szedtem ki vele 10-es harit az élő Tiszából, szóval ezeknek a horgoknak egy átlag tavi süsü nem lehet gond.

gumihalak_sullore_20200722_1.jpgAhogy Peti Möster mondaná: "Kínai Sebile". Sokat látott 1 dolláros csalik.
Fogósságuk főként abban rejlik, hogy ezt a csóró horgász (én) sem sajnálja.

Na, hát ennyi kábé, nekem ők a top five +1.

üdv

süti beállítások módosítása