Mint a legtöbb horgász, így én is vezetek statisztikát a fogásaimról. Korábban Excelben történt a naplózás, de sokszor kimaradtak fogások, mert vagy lusta voltam egy fárasztó nap után lekönyvelni az eredményt, vagy csupán elfelejtettem. Így nem kaptam hiteles képet, ha pl. év végén összesíteni akartam.

IMG_1997.PNG
Az okostelefonok elterjedésével számos applikációt próbáltam már, de mindegyiknek voltak hiányosságai. Pár nappal ezelőtt viszont rábukkantam egy magyar fejlesztésre, ami egészen praktikusnak tűnik, ráadásul pergetés közben is gyorsan lehet használni. Ez a program a RemTheFish, azaz a Remember The Fish ingyenes, lite verziója. A következő pár sorban megpróbálom bemutatni nektek, hogy mitől jó ez a kis alkalmazás.

A főképernyőn a fogásainkat láthatjuk időrendi sorrendben. A bal felső sarokban elhelyezett + ikonnal tudunk felvinni új fogásokat, amelyre két mód van. Gyors és részletes. Ha a gyors módot válasszuk, akkor megnyílik a kamera és rögtön tudunk fényképezni. Utána kiválasztjuk a fajt és megadjuk a méretet, súlyt. A fogás helyét nem kell megadnunk, mert a telefon GPS-ét felhasználva automatikusan rárakja a térképre.

IMG_1999.PNG

Részletes felvitel esetén tudunk a korábbi fotók közül is képet berakni, megjegyzést is tudunk írni, illetve manuálisan meg tudjuk adni a fogás helyét. Ugyan ez a helyzet, ha szerkeszteni akarunk egy korábbi fogást.

IMG_1998.PNG

A fogások közt tudunk keresni, meg tudjuk tekinteni a fogásainkat a térképen és van egy összegző funkció is, amely megmondja, hogy adott évben hány darab és hány kiló halat fogtunk. A legnagyobb halakat is láthatjuk képpel illusztrálva.

IMG_2002.PNG

Nekem tetszik, hogy a beállítások menüben van lehetőség CSV exportálásra. Ezzel asztali gépre is át tudjuk vinni az adatokat.

Van egy beépített holdnaptár, amelynek nem látom sok értelmét, talán akkor lehet hasznos, ha hetekkel, hónapokkal előre tervezünk pecát. A napkelte és napnyugta időpontja viszont kifejezetten jó feature.

IMG_2004.PNG

Remélem továbbfejlesztik az appot, jól jönne pl. egy közösségi modul, vagy részletesebb kereső, komplexebb összesítő. A használt csalikat a megjegyzés rovatba szoktam írni, de ez is kissé hosszadalmas. Jó lenne, ha megjegyezné az alkalmazás, azokat a csalikat, amelyeket korábban felvittem, így legközelebb csak ki kellene választani egy listából.

Ha van smartphone-od, szerintem próbáld ki!

süti beállítások módosítása