pecazz 2016.07.14. 08:17

Vasárnap reggeli

Mostanában sokat hallani, hogy mások elég rendesen húzzák a halat dropshottal, de bevallom őszintén én nem mondhatom magam túl eredményesnek, ha ezt a módszert alkalmazom. Viszont tetszik és tudom, hogy nekem kell csiszolnom a technikámon és jönni fog az eredmény. Elhatároztam, hogy a nyár hátralévő részében dropshotozni fogok, ha a körülmények lehetővé teszik.

Vasárnap reggel végre az időm engedte és ki tudtam szaladni 3 órára horgászni. Sikerült korán felkelni és napkelte előtt kiérni a partra. Az úton végig az az érzés volt bennem, hogy jó peca lesz. Általában nem csal a megérzésem...

Nem vittem sok csalit, csak a már bevált Keitech, Daiwa, Berkley és Bass Assasin csalikat raktam a mellény zsebébe. Ismerem a vizet, tudom mire számíthatok, nem nagyon lehet mellényúlni.

Dropshoppat kezdtem az akadók környékén, elég sokat dobtam és végül sikerült is kapásig eljutnom. Egy ezüstös Berkley Powerbait Minnow tetszett meg egy süllőnek. Sajnos a kiemelés előtt meglépett. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a bevágásnál már éreztem, hogy nem "ült" rendesen. Mindegy, dobáltam tovább amíg elérkezett a már sokszor emlegetett napfelkelte előtti pár perc.

20160710_052650_hdr.jpg

Ilyenkor mindig megélénkül a víz, most sem történt máshogy. Felszín közeli mozgásokat láttam egy partról nem megközelíthető tuskó mellett. Mellessel be tudtam addig menni, hogy rádobhassak, de nem volt a legjobb a szög, mert köztem és a célterület közt volt egy komoly akadó is. Gyorsan előkét cseréltem és texas riggel rádobtam egy Swing Impactet. (Nálam ez a top csali évek óta. Olyan, mint sokaknak az Awaruna pl... ) Sikerült túldobni egy picit és lassan elkezdtem a felszín alatt ~fél méterrel bevontatni a csalit, majd az ominózus helyen hagytam picit süllyedni. A hulló csalit azonnal leverte valaki, aki rögtön a már említett akadóba próbált menekülni. Próbáltam a felszín közelében tartani amennyire lehet, mert ha a második halat is elvesztem az megalapozta volna a napomat rendesen. :) Szerencsére elég hamar átjött az akadó felett és ki tudtam emelni a kb. másfeles süllőt.

Sajnos a horogszabadítás és fényképezés tovább tartott, mint ahogy azt szerettem volna és közben felkelt a nap. Jobbnak láttam egy más részre menni, ahol nem süt még a nap. Itt az akadók legmélyét faggattam, de pár elakadáson kívül nem volt akció. 

20160710_053121_hdr.jpg

Jó lenne ezt a reggeli 1-2 óra eredményesnek mondható időszakot kitolni 3-4 órára, vagy találni olyan módszert, ami a nyári melegben is nagyon fogós, de ehhez mindenek előtt sokkal több időt kellene kint tölteni. Az meg nem nagyon van mostanában. Így hát továbbra is maradnak a reggeli pecák, mégis csak első a szórakozás...

üdv

süti beállítások módosítása